Alla inlägg under november 2011

Av emma edvardsson - 19 november 2011 22:40

hejZZan SvejZZan!!


Idag har jag testat, de är en grej i kånstokningen som man gör för er som inte vet. och för er som bryr er tog jag fri 4:an :)). Jaja nu ska vi inte prata om de utan om naglar så här kommer morrondagens naglar....



 


först, tryck ner nagelbanden och sen ja en olja som heter "cuticle oil" och smörja in vid nagelbanden. låt torka . sen ett "nail strengtherer" (då behöver man inte ha underlack) de gör så att naglarna blir hårda. Måla sen med en fransk manikyrpenna från dipend på nageltippen....



 


sen har jag tagit råsa och silvriga pärlor ( de blev en dårlig bild) och lima på dom med ett nagellim jag tycker är grymt bra "nagellagningslim" med pensel och sen avsluta med ett överlack.


  klart!!


ett enkelt och snyggt tips som tar typ 10-15 min.


men nu måste jag lägga mig godnatt alla söta som läser <33


kommentera gjärna <33 :*




Av emma edvardsson - 18 november 2011 22:57

hejsan!!


nu va de ett tagsen jag blogga, så de är väll läge nu ;) jag har gjort två olika naglar. För några dagar sen gjorde jag en grön och i dag har jag gjort en orange, vit. Jag har fått massa nya grojor tex massa olika pänslar, fina klistermärken, nya färger, mm. så nu är de lite svårt att bestäma sig vad man ska göra för att man har så mycke saker ;). men nu tycker jag vi börjar, först den gröna.


 



börja så klart med ett underlack, sen har jag ett grönt som jag inte vet va de heter de är grönt i allafall och de tog jag två gånger. Rubber art 3D gröna blommor, de är ju klister under men så att dom ska sitta längre så tar man nagel lim men jag rekomenderar att inte göra de förde är väldigt jobbigt att ta bort. och sen ett lager med överlack. KLART!!! de tar högst 20 min att göra. och nu till dom jag gjort i dag....



 


förs tog jag ett vitt från isadora nr 603 ( 2 lager ) och sen när de har torkat ungefär i 5-10 min så att de är riktigt tort så att man sen kan ta en tejp bit och lägg på önskad plats glöm inte att "pilla" på tejpen så att de inte är så mycke klister på när man ska lägga den på nagen. Måla sen med ett orange nagelack på den ytan du inte har tejpat ( nr 13)


 

 ta ett papper och lägg en vit klick med färg och ta en spetsig grej ( vet inet va de heter)  men ni ser va de är.Och gör olika stora prikar på de oraga gör sen samma sak med de oranga.....


 


.....fast på de vita 


 

sen måla med svart runt jag har använt en svart som är typ som en penna som heter NAIL STAR


   KLART!!


 

på en andra handen har jag gjort ett orange snedat sträck ( behöver inte va så jämt) och gör samma sak med de svarta och de vita :)



klart  nu måste jag sova vi ses GODNATT  <333

Av emma edvardsson - 8 november 2011 21:39

hej!!


idag blir de ett kort inlägg för jag är grymt trött. Då kör vi'!


 


måla bara ett lager med underlack och sedan ett rosa, låt torka....


 


....sen tar du ett grönt och gör två fyrkanter snett mot vandra (ni ser hur jag menar på bilden)

sen när det har torkat tar du en valfri pärla ( om ni har läst lite tidigare så har jag skrivit hur jag gör)

och sen ett lager med överlack. Sedan har jag en annan bra sak om man har mjuka naglar och om naglarna bryts ofta, då tar man "nail hardenar" hörs ju på ordet vad det  gör men jag berättar ändå. Det gör så att naglara blir hårda och det tar man BARA på nageltippen


ett snabt och engkelt tips på coola naglar man kan ju såklar välja andra färger om man vill.

Nu ska jag sova, är JÄTTE trött

godnatt <33

Av emma edvardsson - 5 november 2011 20:50

heej!!


morgondagens look är en vanlig fransk manikyr med en liten stjärna ;) så det blir inte så långt inlägg i dag.

(fel staving på bilden, depends och ljusrosa :) ska det va, skrev lite fort ;))


 


Först ett underlack som jag har från depend. Sedan tar jag ett ljusrosa nagellack ett lager.  När det har torkat tar jag ett lack som följer med när man köper ett franskt manikyr kitt från depend.  Sen tar man manikyrpennan och gör en enkel fransk manikyr på nageltippen. Jag tycker att manikyrpennan är mycket bättre och enklare att använda än ett vanligt vitt nagellack med mallar för då måste man vänta så länge för att det ska torka så att inte klistret på mallen förstör de man har målat innan, så den rekomenderar jag stort. Nu kommer stjärnan......


 

de finns också vattendroppar, fyrkater, runda och blommor +stjärnorna då är super lätta att sätta på de är bara att ta ett nagellim jag har tagit ett nagellagningslim med pensel som jag tycker är jätte bra .Det lägger man där man vill ha en pärla och sen lägger man på pärlan, i det här fallet stjärnan och trycker till med en nagelbands grej och sen ett lager men överlack  KLART! super änkelt


 


Nu är det klart ett jätte enkelt och snyggt tips på hur man gör en fransk manikyr, tar typ 15 min


hejdå vi ses!  <33

Av emma edvardsson - 4 november 2011 21:57

     hejsan!

Nu va de ett tag sedan jag blogga men nu är de dags igen. Idag har jag vart på Ullared och då har jag självklart köpt nagellack och nageltillbehör.


Här är grejorna jag köpt i dag :


 


manikyr pennan är från depend vet inte va den kostar på typ kicks men på ullared kostar den 60 kr. Kubiss finns inte på kicks eller hm tror jag men den kosta iallafall 10 kr och den oranga är nr. 13 och den rosa är nr. 66.  Den ljusrosa är nr.20 claudia och kostar 10 kr ( den finns inte heller på tex hm eller kicks) Den gröna china glaze är nr20. Den smarta nagellackaremovern som jag har pratat om tidigare kostar 33kr på Ullared.


jag gör mitt bästa här hemma med mitt youtube konto så att jag kan lägga upp filmer på youtube och sen lägga upp dom på bloggen, men de går ju sådär då.  Sålänge kan jag ju bara lägga upp bilder på naglarna jag gör ,så här kommer mina naglar för haloween!!!


 


börja alltid med ett under lack....


 


.....sen tog jag de oranga jag köpt i dag nr.13


   


... sen lägg en grön manikyr med rundade nergångar så att de ser ut som pumpastjälken. grön nr. 20 china glaze....


 

... sen svarta trekanter som ska likna ögon och näsa på en pumpa med svart kiss nailart....


 


... sen som en fyrkant som ska likna en mun med samma svara.( den ksk inte blev så bra för de va första gången jag gjorde den).



 


då blir de såhär sen de har jag gjort på varannan finger .På dom andra har jag gjort sneddade linjer från höger.


okej, de va de`, då får vi se vad de blir nästa gång då. Komentera gärna eller ställ frågor.     hej då!




Presentation


live your life whit the nail polihs

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards